Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2017

Πήλινα χριστουγεννιάτικα στολίδια

     Βρισκόμαστε μόλις στα μέσα του Οκτώβρη, συνεπώς τα Χριστούγεννα αργούν πολύ ακόμα. Εγώ όμως μπορώ να πω πως έχω ήδη μπει στο πνεύμα, βλέποντας όμορφες χριστουγεννιάτικες κατασκευές στο διαδίκτυο. Σκέφτηκα λοιπόν να αξιοποιήσω επιτέλους τον πηλό που είχα αγοράσει σχεδόν έναν ολόκληρο χρόνο πριν και να φτιάξω κι εγώ κάτι χριστουγεννιάτικο. Συγκεκριμένα επέλεξα να φτιάξω μικρά χριστουγεννιάτικα στολίδια σε σχήμα καρδιάς. 

Για να τα κατασκευάσω χρειάστηκα:
  • λευκό πηλό που στεγνώνει στον αέρα
  • κορδέλες διαφόρων χρωμάτων 
  • ξύλινες χάντρες 
  • μικρά χρωματιστά διακοσμητικά αντικείμενα
  • ξύλινο πλάστη
  • κουπάτ σε σχήμα καρδιάς
  • λίγη λαδόκολλα
  • ένα καλαμάκι



     Ξεκίνησα στρώνοντας λαδόκολλα πάνω στην επιφάνεια στην οποία θα δούλευα, προκειμένου να μην τη λερώσω με τον πηλό. Όμως, η λαδόκολλά μου, όπως άλλωστε φαίνεται και στη φωτογραφία, ήταν αρκετά τσαλακωμένη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η πίσω πλευρά των στολιδιών μου να μην είναι απολύτως λεία. Για να αποφύγετε κάτι τέτοιο θα σας πρότεινα να δουλεύετε τον πηλό σας πάνω σε ένα διάφανο φύλλο από αυτά που χρησιμοποιούμε όταν κάνουμε μια βιβλιοδεσία. 




( τα μικροδιακοσμητικά που επέλεξα για τη διακόσμηση
των στολιδιών μου)

     Στη συνέχεια, πήρα ένα κομμάτι πηλό (περίπου το 1/4 ή το 1/5  της συσκευασίας - δε θυμάμαι ακριβώς) και αφού το έπλασα σε σχήμα μπάλας στα χέρια μου, το άνοιξα με τον πλάστη, όπως ακριβώς ανοίγουμε τα φύλλα για τις πίτες. Αφού πέτυχα το πάχος που ήθελα ( περίπου μισό εκατοστό), πίεσα πάνω στον πηλό το κουπάτ και χωρίς να το αφαιρέσω άρχισα να πιέζω στον πηλό τα διάφορα μικροδιακοσμητικά που επέλεξα. Την οπή που χρειάζεται προκειμένου να  μπορέσουμε να περάσουμε κορδόνι, κορδέλες κ.α για να κρεμάσουμε τα στολίδια μας, την άνοιξα "βυθίζοντας" ένα καλαμάκι στον πηλό.




     Το πρώτο στολιδάκι είναι έτοιμο. Όταν βγάζετε τον πηλό από το κουπάτ υπάρχει περίπτωση στις άκρες να είναι λίγο τραχύς. Αυτό μπορεί να διορθωθεί είτε γυαλοχαρτάροντας τις άκρες ελαφρά όταν ο πηλός στεγνώσει είτε λειαίνοντας τες με τα δάχτυλά σας πριν ο πηλός στεγνώσει. 


     Με τον ίδιο τρόπο έφτιαξα και τα υπόλοιπα στολίδια και τα άφησα να στεγνώσουν ένα 24ωρο. Επειδή ο πηλός έβγαζε μια σχετική υγρασία κατά τη διάρκεια το στεγνώματος, ειδικά τις πρώτες ώρες,  χρειάστηκε να αντικαταστήσω τη λαδόκολλα πάνω στην οποία άφησα τα στολίδια μου να στεγνώσουν.


     Στις παρακάτω φωτογραφίες απεικονίζονται τα στολίδια μου μετά το πέρας 24ωρου. Ο πηλός έχει πλέον στεγνώσει.




     Τέλος, πέρασα κορδέλες στην οπή των στολιδιών μου για να μπορώ να τα κρεμάσω στο δέντρο. Την κορδέλα την έδεσα με τον τρόπο που φαίνεται στο link που ακολουθεί: https://mycraftsandthoughts.blogspot.gr/2017/08/blog-post_16.html . Απλώς εδώ πέρασα στις κορδέλες και μια μικρή ξύλινη χάντρα και έκανα και τον απαραίτητο δεύτερο κόμπο για να μπορώ να κρεμάω τα στολίδια μου.












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου